Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]
Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.
Det er synd på veskebarna. Jounalistpakk uten skrupler.
Det er synd på legestudenten også. Selvsagt skal der være ledige plasser / overkapasitet i systemet. Og det er så dårlig gjort at noen må ty til fullstendig usikrede løsninger og sette bsrn til røykende dagmammaer med cartoon network når ens skattepenger øses inn i kvalitrrssikrede, etterprøvbare barnehageplasser.
"Problemet" ligger vel i at man i utgangspunktet har krav om full bhg-dekning - alle skal få plass. Men så er det i praksis ikke slik. Når andre da får plass blir det lettere å føle at det er urettferdig - og det blir på en måte det. Når mange i praksis ikke kan få plass, man har permisjonsmodeller som mer tar utgangspunkt i at man skal få plass osv., så blir det slik.
Jeg har tre "første halvår"-barn. For de to siste var det vel med i beregningene. For første husker jeg ikke helt - tror ikke vi tenkte slik da (men man kan vel ganske enkelt telle månedene etter at vi hadde fått oss hus og bil, allerede var begge i jobb - og sånn sett konkluderte med at nå passet det å få barn. For første var det også før rettighetene i henhold til plass og nye prismodeller var kommet).