Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-15, 09:39   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg blir så lei! [Media og sutresaker]

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Det er synd på veskebarna. Jounalistpakk uten skrupler.
Det er synd på legestudenten også. Selvsagt skal der være ledige plasser / overkapasitet i systemet. Og det er så dårlig gjort at noen må ty til fullstendig usikrede løsninger og sette bsrn til røykende dagmammaer med cartoon network når ens skattepenger øses inn i kvalitrrssikrede, etterprøvbare barnehageplasser.

"Problemet" ligger vel i at man i utgangspunktet har krav om full bhg-dekning - alle skal få plass. Men så er det i praksis ikke slik. Når andre da får plass blir det lettere å føle at det er urettferdig - og det blir på en måte det. Når mange i praksis ikke kan få plass, man har permisjonsmodeller som mer tar utgangspunkt i at man skal få plass osv., så blir det slik.

Jeg har tre "første halvår"-barn. For de to siste var det vel med i beregningene. For første husker jeg ikke helt - tror ikke vi tenkte slik da (men man kan vel ganske enkelt telle månedene etter at vi hadde fått oss hus og bil, allerede var begge i jobb - og sånn sett konkluderte med at nå passet det å få barn. For første var det også før rettighetene i henhold til plass og nye prismodeller var kommet).