Sv: Bo i utlandet, men følge norsk skolegang?
Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.
Dere kan jo melde henne inn i Globalskolen? Det er ikke en erstatning for den vanlige undervisningen, men hun vil følge norsk pensum i en del fag. 
Denne er absolutt aktuell. 
Opprinnelig lagt inn av Blå, her.
Det går helt sikkert an. Men om det var meg hadde jeg tatt kontakt med en skole der dere skal og se om det var mulig å få plass der for den perioden (evnt en internasjonal skole om det blir Tyskland). Det har en fantastisk verdi å få opplevelsen av hvordan det er å gå på skole i et annet land, selv om det bare blir som en korttidsopplevelse. Og blir det en engelsktalende skole så skal det ikke lange oppholdet til før hun får mye ut av det, i hvert fall språklig.
Vi har tenkt på det, men vet enda ikke om det vil være snakk om en måneds opphold, eller lengre...Maksimalt tror jeg det kan bli snakk om 3 måneder, men mest sannsynlig snakker vi om 1-2 måneder. Det blir liksom litt kort til å melde henne "formelt" inn noe sted, og det vil egentlig bare være snakk om å holde henne ajour med progresjonen hun ville hatt hjemme....
Nesten hvert enklere om det var ett helt år, men det får blir neste gang...