Sv: Å leve mer miljøvennlig
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Å begrense eller skattlegge bruk av parkeringsplass på jobb tror jeg er lurt, om enn trøblete å gjennomføre rettferdig, kanskje. Jeg mistet parkeringsplassen min nylig og pga praktisk mikk har den ikke blitt erstattet og jeg har valgt å ikke mase om det, for jeg ser at selv om det enkelte dager er upraktisk, så er det et virkelig insentiv til å løpe til jobb. Kollektivt er veldig mikkete for meg, det er faktisk raskere å løpe. Før var det i overkant fristende å sette seg i bilen, sette på setevarmeren og høre på radio på de ruskete dagene. 
Jeg har gratis parkeringsplass på jobb. Det er ingen tvil om at hvis jeg mistet det godet så ville jeg komme til å gjøre andre valg enn jeg gjør nå. Apropo det, så tror jeg elsykkel er en fin ting for de av oss som har for lang vei til jobb eller i for dårlig form til at sykling/løping oppleves som et reelt alternativ. Jeg har veldig lyst til å investere i elsykkel. En kombinasjon av gulrot og pisk kunne også være en fin ting i mange tilfeller, f.eks at samtidig som man fjerner gratis parkeringsplasser så kunne man gitt tilskudd til kjøp av elsykkel eller gratis månedskort på bussen.
|