Plutselig skjønner jeg hvorfor folk har sånne fordommer mot NAV
Jeg søkte om utvidet sykt barn-dager i november. NAV brukte tre dager på å behandle søknaden, og ga oss avslag. Litt overraskende egentlig, siden Minsta har vært borte fra skolen 2–4 dager i uka i halvannet år. Så selvsagt klaget jeg på vedtaket.
I dag ringte jeg for å høre om vi kunne forvente å få svar på klagen i 2014. "Nei, behandlingstiden på klage er 6 måneder".
Jeg sa som sant var at dersom vi ikke fikk svar på klagen tidligere enn det, måtte en av oss gå ned i stilling i påvente av svaret. Alternativt måtte vi over på pleiepenger, noe som fort kan bli tilfellet uansett, men siden vi håper ny behandling skal gi bedring, ønsker vi ikke egentlig det.
"Ja, jeg kan ikke gjøre noe med behandlingstiden, så hvis du syns den er for lang, får du heller bare søke på nytt". Ehh, ke? "Ja, hvis du har ny dokumentasjon, lønner det seg å sende en ny søknad. Det går mye raskere å behandle".
Jo, takk for tips, for all del, men altså. Hæ!!? Det er nesten så jeg får litt sympati med FRP, her jeg sitter, for dette er da vel latterlig byråkrati på sitt verste?
|