Vis enkelt innlegg
Gammel 08-12-14, 11:28   #10
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er det greit å "rydde opp" i en CV?

Jeg tenker at å ha et generelt punkt hvor det vises til at du har hatt diverse jobber i tillegg til studier er greit.

De gangene jeg har vært med å vurdere søknader har jeg sett at slike jobber kan telle positivt selv om de ikke er direkte relevante for jobben. Det har sikkert noe med type stilling man søker å gjøre, men jeg tror ikke man automatisk skal tenke at det er irrelevant.

Selv om yrket mitt krever lang universitetsutdannelse og arbeidserfaringen gjerne skal være relevant er det å ha jobbet med helt andre ting ofte mer relevant enn man skulle tro. I mange yrker er det viktig å kunne være "potet" i en del situasjoner.
Eksempel på ekstrajobber i studietiden som kunne vært relevant for min del uten at jeg nok ikke hadde sett det da kunne vært: lydtekniker, pleieassistent, journalist, guide , ungdomsarbeider, vaktmester, renholder osv osv. Utrolig mye som kunne hatt verdi og relevans inn i yrket.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat