Sv: Forslag til enkel vegetarmat i barnebursdag?
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Jeg vet at vi er litt uenige om dette, men jeg synes godt at barn kan lære å tilpasse seg litt mer enn mange av dem gjør. Jeg serverer vegetarmat til vegetarianere (og sørger for halal til de som trenger det), men slik det blir fremstilt så høres det mer ut som "liker ikke". Og så kan man godt gi beskjed litt tidligere enn dagen før.
Når du sier det sånn så syns jeg du fremstiller det som om jeg er fullstendig urimelig. Jeg er ikke uenig med deg i noe av det du sier her, og liker ikke at det blir fremstilt som om jeg har sagt noe helt annet enn det jeg faktisk har.
Her har jeg tatt utgangspunkt i HI, hvor det blir spurt om vegetarmat. Der har jeg kommet med tips og vært helt enig i at man burde ha sagt i fra før. Deretter har HI mumlet litt i sjegget om at hun ikke blir velvillig for å tilrettelegge for barn som ikke liker og mistenker at det egentlig er det det dreier seg om, og jeg vet at dette er en svært utbredt holdning til barneselskaper, men som veldig få viderefører i voksen sammenheng. Jeg syns bare ikke det er voldsomt med tilrettelegging å sørge for at ett eneste lite barn, som attpåtil har spurt om det på forhånd (riktignok med kort varsel, og ikke noe forslag om hva), ikke akkurat er sammeliknbart med en ribbemiddag eller at barn ikke skal lære seg å tilapsse seg.