Vis enkelt innlegg
Gammel 21-11-14, 12:54   #10
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [spinoff] Hvorfor tror du på Gud?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg klarer derfor virkelig ikke fatte og forstå de som lever etter en bokstavelig tolkning av Bibelen. Er de helt tette? Greit nok at de mener at det er Guds ord, men tror de at samtlige bibeloversettere og -redaktører gjennom tidene har hatt direktelinje til Gud?

Eg klarer heller ikkje å forstå det. Men eg trur nokon kristne har eit forhold til bibelen slik ein god del muslimar har til koranen, for koranen er jo Guds åpenbaring til menneske. Og nokon ser faktisk på bibelen som det same, når dei tenkjer at kvart ord i bibelen er inspirert av Gud sjølv så skal det mykje til for å gå inn og "tukle" med sjølvsagt openberringa.

Ellers så tenkjer eg gong på gong at bibelen sitt syn på mennesket, at mennesket har fått evnen til å velje mellom det gode og det vonde, er svært realistisk.