Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-14, 18:56   #40
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valg av privat vs. kommunal barnehage

Jeg har overhodet ikke inntrykk av at det er særlig anledning til å shoppe barnehage i Oslo. Det meste er fullt, det er vanskelig å få plass om man ikke rekker hovedopptaket osv.

Skjønt en og annen barnehage utmerker seg jo med sitt dårlige rykte. Der vi har ungen - en kommunal gigantbarnehage vi overhodet ikke er fornøyde med - reklamerer de med ledige plasser på Facebook nå.

Jeg har ikke inntrykk av at det er privat vs. kommunal som er kvalitetsskillelinjen heller. Mange private er elendige, andre private er supre. Det samme med kommunale. Eneste jeg kan tenke meg er at det er mange private barnehager som trekker opp snittet fordi de er bedriftsbarnehager (=minimumskravet er at foreldrene har en jobb) og studentbarnehager (=ekstrasubsidierte barnehager med krav til studiekompetanse hos foreldre), mens barn med prioritet pga belastninger i familien nok oftere styres mot kommunale barnehager grunnet etablert samarbeid med andre hjelpeinstanser.