Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-14, 09:23   #13
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Realitetsorientering: Er det OK å vise dette i spisefri?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er jeg veldig enig i. Men jeg synes for det første at artister - og andre - som voksne mennesker skal ha lov til å bestemme selv hvordan de bruker de mulighetene de har i den industrien de jobber, selv om mulighetene slett ikke er optimale. Og for det andre synes jeg det er veldig viktig, dersom man er kritisk, å ikke rette kritikken mot kvinnene for å være "sluts" eller "uanstendige". Det er helt greit dersom en kvinne velger å fremstille seg selv som seksuell eller attraktiv eller utfordrende; det som eventuelt ikke er greit, er at hun på noe vis presses til det (at hun i praksis ikke har noe valg), eller at andre blir presset av ensrettingen i kulturen.

Det er skremmende og ubehagelig mye misogynisme både i populærkulturen og i befolkningen, og mye av den går på "slut shaming" i mange ulike sammenhenger, noe jeg synes er en skrekkelig greie uansett. Jeg synes det er veldig viktig å være bevisst på akkurat dette, og å passe seg for hvor man retter kritikken og hvordan man begrunner den.

Tallulah, parentesen min om å ikke helt skjønne hva man gjør handlet i mitt hode mest om unge jenter, ikke om voksne kvinner.

Jada, jeg ser absolutt den. Systemkritikk er mer på sin plass. Jeg tror jeg må bruke Madonna som eksempel igjen. Jeg klarer ikke ta innover meg at det knapt ser ut til å finnes kvinnelige artister i dag som ikke er resultat av en eller annen Larry Rudolph, som i tillegg for massiv cred for å ha forvandlet disse artistene til det de har blitt i dag.

Jeg håper bare det kommer en motvekt snart, når det blir for vulgært selv for ungdommen og disse mock-up videoene på youtube får flere seere en originalen så er jo det et tegn på et eller annet ...