Vis enkelt innlegg
Gammel 16-11-14, 19:48   #79
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjetil Østli om lekser i A-magasinet i dag

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvor mye tenker du at en gjennomsnittselev på VGS skal jobbe med skolen hjemme da? En på ungdomsskolen? En på barneskolen? Hva er logisk opptrapping?

Jeg ser jo at det er noe mer på ungdomsskolen, poden har noe på ungdomsskolenivå og det er helt klart mer enn på barneskolen, men mye tror jeg ikke vi kan påstå at det er. Jeg tror vi kan anslå at han bruker ca 1 t i uka på lekser inkludert øving til prøver. (Mens pode nr 2 bruker mye mer tid dersom han skal lære noe, livet er ikke rettferdig).

Jeg tenker i alle fall at man på videregående bør være i stand til å gjøre lekser 2 timer hver dag og mer ved behov. Eller mindre selvsagt. Men nå opplever jeg at tiden defineres av hva de gidder, ikke hva som trengs. Det bekymrer meg.
Da regner jeg med at 1-2 timer hver dag på ungdomsskolen kanskje er en grei mellomløsning? Dette vil jo naturlig nok variere veldig, men jeg mener man må lære barn at leksene faktisk kan ta noe tid.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat