Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-14, 11:25   #2
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lær meg om popcorn

Ta en kjele og ha i noen ss med olje. Varm. Ha oppi popcorn slik at det kun dekker bunnen av kjelen i ett lag, da er det passe mengde til kjelen. Sett på lokk, gjerne såvidt på gløtt for å slippe ut damp(sprøere popcorn). Når det begynner å poppe så kan du skru ned plata litt. Straks det slutter å poppe jevnlig så ta kjelen av. Salt, rist og nyt. Eventuelt ha på annet krydder. Jeg bruker forresten litt smør i gryta sammen med oljen også, men da er det litt mer dill med temperaturen for at det ikke skal bli for brunt før det begynner å poppe. Farge vet jeg dessverre ikke noe om å tilsette.