Tråd: Lus
Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-14, 12:50   #19
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.069
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lus

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Billa: vi har vasket og sett en hel haug. Men vi har ikke skjønt hva vi skulle se etter. Vi har trodd egg har vært flass. Jeg tror veldig mange ikke vet hva de skal se etter.

Det ER lett å overse når det ikke er levende lus og du ikke har noen tanke om at det er lusesmitte i omgivelsene. Derfor er det så viktig å dele info! Når lusene har rukket å stifte familie i generasjoner, har de bodd i håret en stund Jeg har selv gredd og gredd og stirret øynene knusktørre etter bevegelse hos sandkorn fra sandkasser og sånne sorte biter fra kunstgressbanen

Mitt inntrykk er av og til, at på små barn (prepubertet) så vaskes håret ofte bare et par dager i uka fordi det jo ikke blir så fort fett eller møkkete som på eldre barn. Og man ikke ønsker jo å overvaske heller. Forståelig nok! Dermed kan lusene få stifte bo, og smitten kan spres videre før det behandles. Det er jo bare sånn det er med parasitter.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat