Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-14, 11:47   #14
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.490
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykmelder kvinner seg for å "forebygge" sykdom?

Hvis man hangler, er konstant sliten og småsyk og ikke klarer å få hvilt seg frisk i hverdagen, er det da feil å bli sykemeldt for å bli frisk, så lenge man klarer å slepe seg på jobb? Jeg antar her at man rådfører seg med legen om det kan være en løsning, ikke møter opp og krever å bli sykemeldt.

Jeg har hatt en arbeidsgiver der det var svært vanlig å stå på til folk møtte veggen. Hvor mye koster ikke en utbrentdiagnose? Både for den enkelte, arbeidsgiver og helsevesenet? Sett opp mot "Å ta seg en sykemelding for komme seg ovenpå igjen" så tror jeg det siste er minst ressurskrevende.

Når det er sagt, så tror jeg det er forskjell på arbeidsplasser, og at steder med en arbeidskultur som tilsier at man står på til man stuper, heller ikke har disse damene som "tar seg en sykemelding".

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat