Vis enkelt innlegg
Gammel 26-09-14, 10:12   #174
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til vin?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg synes sånn som det her er utrolig snobbete. Hvis man ikke aksepterer at gjestene har andre smaksløker enn seg selv og er mindre interessert i mat og vin, så kunne man klare seg uten gjester.

Ketchup på biff? Gjerne for min del. Det er ikke jeg som skal spise den, og ketchup er vel stort sett tomater, sukker, eddik og salt. En helt grei kombo med kjøtt egentlig.

Å bli helt og av at gjestene er ærlige og sier at de ikke er opptatt av vin, synes jeg er veldig rart.

Jeg synes det må være helt greit å forvente at voksne mennesker kan droppe ketchupen når man har lagt tid og arbeid i matlaging og man er gjest. Med mindre det inngår som en det av det som tilbys, så klart. Det selvsagt helt greit å ikke like noe, det gjør jo jeg også (ref. andre tråder der jeg innrømmer å ikke like hverken brissel eller lapskaus). Når jeg vet dette, pleier jeg å ta hensyn til det når jeg planlegger maten.

Det jeg derimot ikke kan forstå er hvordan man absolutt ikke vil smake på noe nytt. Og da snakker vi ikke om "ekstremmat" som gjæret jakmelk eller fylte pungrotter- men en biff som ikke er stekt ihjel, eller sushi, eller kamskjell, eller en annen vin enn "Libfraumilch". Man vil ikke smake ditt og datt fordi man tror man ikke vil like det, det høres rart ut når det kommer fra voksne mennesker.
Og siden man nevner nevner kunst, litteratur og musikk. Jeg synes selvsagt der også at det er greit å like forskjellige ting, men jeg synes det er veldig sært å være så forutinntatt at man nekter å oppleve noe nytt på den fronten også.