Vis enkelt innlegg
Gammel 08-10-06, 19:29   #7
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har barn(et)a dine sunt kosthold?

Tja, er fristet til å si nei etter kinotur idag, popcorn og søtt.
Men i det daglige er det ganske bra. De spiser mye frukt, får hver dag i barnehagen. De er veldig glad i fisk, så de har vi flere ganger i uken. Prøver å ha grønnsaker til de fleste middager, men utover gulrot i rå og kokt form er det vanskelig å få i dem. Eldstemann er småspist og veldig sær, så han er det ofte en kamp med. Han liker ikke kjøtt spesielt godt, og vil helst nekte uten å smake først. Minste er heldigvis en annen type foreløpig, vil gjerne "maaaake" på det meste. Ellers bruker jeg sunne oljer og smør om hverandre, de får youghurt og ofte en fiskekake, småpølse eller annet i tillegg til brødskiver i matpakka. Prøver å gjøre det variert, og minste liker å spise forskjellig pålegg som ost, skinke, servelat og kalkunpølse. Eldstemann vil nesten bare ha leverpostei og aller helst sjokoladepålegg. I perioder må jeg bare innrømme at han får det på grovt brød, så spiser han 3 skiver istedenfor en knapp halv. Han kan i tillegg spise syltetøy og til nød litt brunost. Gir de Sanasol og i perioder fått tran. Mannen er flinkest til å huske på sånt. Jeg håper at det blir litt variert, men føler at det kan bli bedre. Men småspist er småspist og sær er sær, føler at det er vanskelig å få han til å spise annet enn det han har bestemt seg for. Har prøvd utallige ganger å lage havregrøt til begge, men det er kun risengrynsgrøt som sklir ned.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat