Vis enkelt innlegg
Gammel 08-10-06, 18:37   #7
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har barn(et)a dine sunt kosthold?

Jeg mener at storesøster har et veldig godt kosthold, men det er jo etter "min filosofi", som Mim også sier. Vi har jo alle forskjellige meninger om kosthold, og det jeg legger i godt kosthold ville nok andre kalt dårlig, og vice versa.

Fisk: 1 gang i uken (men desverre liker hun kun fiskegrateng og fiskepinner)
Rødt kjøtt: 1 gang i uken (kun svinekjøtt), +kjøttdeig en gang i uken
Hvitt kjøtt: Kylling- eller kalkunfilet 1 gang i uken
Grønnsaker: Hver dag, både i matpakken og på middagsbordet
Frukt: Hver dag, både i barnehagen og til dessert
Belgfrukter: minst to ganger i uken
Melkeprodukter: to glass melk daglig, ost ca. annenhver dag og yogurt 1 gang i uken.
Egg: Minst to ganger i uken

Som motstander av lørdagsgodt-filosofien har vi ikke noen faste regler om hvor ofte vi spiser sjokolade eller kaker/kjeks. Vi har dessert etter hver middag, alltid frukt, og i tillegg nøtter eller sjokolade. Dessuten er det lov å spørre om noe søtt ellers også. I små mengder- selvsagt.

Vi må bli flinkere på fiskefronten, og jeg må bli flinkere å få innmat i kostholdet hennes. Hun spiser ikke leverpostei, og annen innmat er det også dårlig med...

I tillegg spiser vi ikke "pulvermat", og heldigvis liker ikke storesøster Pizza, (et område der mannen og jeg synder veldig ofte, desverre).

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat