Tråd: Lærerstreik!
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-14, 15:35   #1054
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

rine - selvfølgelig oppfatter jeg deg ikke som slem.

Jeg tenker aldri på timerregnskapet til vanlig - jeg gjør det som må gjøres på en måte jeg kan gå god for.

Men i en periode på flere måneder jeg gjorde all jobben fysisk jobben (8-16, 17 på hverdager og formiddagen i helgen), var det lett å legge merke til at jeg jobbet nærmere 50 timer i snitt i uka (og jeg vaset ikke bort tid på ekstra lange pauser og slikt). Jeg synes ikke det er så rart - når man f.eks har 120 elever som man tilsammen samler inn 360 tekster fra i halvåret som man bruker i snitt 20-30 minutter på å vurdere, så er jo det alene mange timer. I tillegg varierer det jo fra år til år hvor mye samarbeid med hjemmet og andre hjelpeinstanser tar. I skoleår hvor mange av k-elevene har mye baggasje, er heller ikke det en ubetydelig del av arbeidet - og det er også noe som er umulig å velge bort og ganskel vanskelig (og uetisk) å nedprioritere om man ser det kniper med timer. Et annet år har an kanskje mer selvgående elever og det blir få timer til samarbeidsmøter og ekstra elevsamtaler.

Jeg synes det er fint at du jobber temmelig nøyaktig 43,5 timer i uka i snitt. Jeg synes imidlertid verken det er rart om noen ikke gjør det (lærere som underviser i fag med liten rettebyrde, f.eks), og jeg synes ikke det er rart om noen arbeider mer. Det er uheldig at du mistror lærere som forteller om en annen arbeidsuke enn du selv har. Alle er vel ikke helt like deg? Det betyr verken at de gjør noe feil eller rapporterer feilaktig.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv