Tråd: Lærerstreik!
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-14, 11:52   #1050
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Zoe:
Jeg har også rettetunge fag, og jeg vil påstå at jeg i snitt ikke jobber noe særlig mer enn jeg skal. For å finne helt eksakt hvor mye jeg jobber, måtte jeg i så fall fintelle veldig og trekke fra alle småting som ikke har med jobb å gjøre (FP i arbeidstiden, i dag er jeg prøvevakt og det er vanskelig å få til å gjøre noe matnyttig, men jeg burde vel egentlig ikke vært her...) og det har jeg rett og slett ikke tid til. Jeg lurer f.eks. på hvor lenge du holdt på å telle da du fant ut i at du i snitt jobbet mer enn 43, 5 timer i uka og om du var like nøye med å trekke fra (f. eks timer du "slapp" når klassen var på tur- slike ting) som du var med å telle alt du gjorde ekstra? Jeg sier ikke at du ikke gjorde det, jeg bare spør. Som sagt, har jeg ikke talt timer over en lang periode, og det er godt mulig at jeg også kunne slått i bordet og sagt at jeg jobber 44,5 timer i uka i snitt, men jeg tenker at så lenge arbeidsgiver er raus og ikke alltid (noen ganger skjer det selvsagt) forlanger at jeg skal ta igjen enkelttimer som forsvinner, skal jeg være raus tilbake og ikke fintelle timer. Jeg tror du vet like godt som meg at det hender at ting "glipper" på en skole (fellesmøtet blir avlyst fordi rektor ble syk, f. eks) og at man da får "fri" når man egentlig ikke skulle hatt det. Hvis man skal være helt nøyaktig på telling, må man altså trekke fra alle slike ting i løpet av et år, og jeg har vanskelig for å tro at man da vil komme veldig mye over 43, 5.
Jeg ser at du, og kanskje oslo78, oppfatter meg som slem som mener at noen lærere framstår for mye som martyrer, men jeg mener fremdeles at det rimelig rart å jobbe for mye år etter og bare finne seg i det.

Bille: Hvordan kan du være skråsikker på det? Jeg har inntrykk av at de aller, aller færreste lærere faktisk teller timer nøyaktig (eller har forstått arbeidstidsavtalen sin i det hele tatt...) og hvis du leser svaret mitt til Zoe, skjønner du kanskje hvorfor jeg mener det er ganske vanskelig å telle timer helt eksakt.

rine er ikke aktiv