Vis enkelt innlegg
Gammel 21-08-14, 14:51   #13
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.852
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man være medlem av to politiske partier samtidig?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

....Jeg har vært medlem av et parti. Jeg var ofte uenig, men jeg var bare medlem av det ene og jobbet for å implementere politikk fra andre partier jeg var enig i enkeltsaker med i "mitt" partis politikk via de interne demokratiske kanalene. Når det var valg, stemte jeg på mitt eget parti, strøk de jeg ikke kunne fordra og slengte inn en del fra andre partier som jeg var enige med.

Det HV sa.

Jeg tror det skal godt gjøres å finne et parti man er HELT enig med. Medmindre man stifter det selv (problemer oppstår naturligvis når partiet får andre medlemmer med andre oppfatninger på årsmøtet... )

Jeg tenker at de ulike partene har ulike grunnsyn, som ligger til grunn for programerklæringene. For meg er det der man må begynne, og hvor flere partier deler grunnsyn, må man deretter se på hva som er viktigste saker og/ eller metoder å implementere sakene på. Jeg er medlem av et parti, men er ikke enig i alt. Jeg argumenterer for mitt syn internt, og får tilslutning noen ganger, andre ganger ikke. Noen ganger har jeg "måttet" stemme for noe annet jeg jeg mener selv, men det er jo ut fra det mandatet jeg er valgt på - av de som har valgt meg. Så slik sett er det jo demokratiet i virksomhet. Demokrati handler ikke bare om å si sin mening, men også om at man noen ganger må bøye seg for flertallet.

Jeg synes det er flott og viktig å gå til det skritt å vurdere hvilket parti man vil melde seg inn i. Det betyr veldig mye for de som legger ned så mye arbeid og fritid at man har medlemmer i ryggen - også om man selv ikke er "der" at man har tenkt til å utøve politikken, så og si. Det er mange medlemmer som gjør den viktige innsatsen å vise støtte utelukkende ved å være medlem, noen ser man jevnlig på juleavslutninger og sommerfester - og noen dann og vann på medlemsmøter. Det er veldig hyggelig uansett.

Uansett hvilket parti man assosierer seg med, vil jeg oppfordre til å tegne medlemskap også. Det betyr mye at du er medlem. Faktisk.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat