Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier
Jeg ler også så jeg griner, spesielt bildene av LilleLeos pizzaboller gir meg latterkrampe.
Min mest tragiske kjøkkenhistorie er fra det året vi (familien) bodde i England da jeg gikk i 8. klasse. Vi hadde skolekjøkken og det var sånn at vi skulle ha med råvarene vi trengte selv. (De med dårlig (nok) råd fikk av skolen.) En gang skulle vi ha internasjonal dag. Vi fikk lov å lage hva vi ville, så lenge det var en utenlandsk rett. Koklæreren sa hun gledet seg til å se hva jeg skulle lage av typisk norske retter. Jeg fant ut jeg skulle lage fiskeboller i hvit saus med erter til. Men så glemte jeg å gi beskjed om dette til Mamma, og vi hadde ikke hvetemel i hus, så jeg måtte lage den hvite sausen av grovt sammalt hvetemel. Og for å spare oppvask, tok jeg like godt ertene jeg skulle ha til oppi den hvite sausen. Ikke lurt å koke ihjel ertene i sausen. Så det ble fiskeboller i DISGUSTING brun/grønn grøtete saus. Jeg sa selvsagt at det var sånn det skulle være så jeg ikke skulle få dårlig karakter. Koklæreren klistret på seg et smil og sa "veeeery intersting". 
|