Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-14, 09:37   #83
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spiser familien samlet hver dag?

Ungene mine er små og har ikke fritidsaktiviteter ennå, så jeg uttaler meg bare på et planmessig grunnlag.

For meg er middag det viktigste måltidet om dagen. Jeg ønsker, så langt det er mulig, å skape gode rammer rundt middag fordi mat er så mye mer enn bare næring og god smak for meg. Så når hverdagslogistikken blir mer komplisert, er planen å flytte middagstidspunkt etter hvordan det passer inn med aktiviteter. Det blir sikkert vanskelig å gjennomføre innimellom, men det får jeg ta da. Vi spiser allerede middag ganske sent (17.30-18), ungene er vant til å spise litt i 15-16-tiden fordi middagen ikke står på bordet rett etter jobb. (De spiser ikke kveldsmat.) For meg blir det en mye større utfordring å evt. ha middagen på bordet tidligere enn senere. Jeg blir helt svett av tanken på å begynne med middag med en gang vi detter inn døra etter jobb, og jeg har aldri skjønt greia med å spise middag så tidlig om man ikke må.

Mannen min og jeg har fleksible 8-16 jobber, men jobber til tider mye mer enn det. Enn så lenge er policyen vår å unngå å sitte på jobb på ettermiddagen, men heller ta en pause da, spise sammen og jobbe på kvelden i stedet for. Slitsomt, men det funker.