Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-14, 19:53   #427
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Tårnfrid" fratatt omsorgen for sitt barn

Someone; tusen takk for at du deler historien din med oss! Jeg fikk ikke med meg denne diskusjonen da den gikk, og leste meg først gjennom hele tråden. Det var utrolig sterkt å få din versjon av hva som hendte som en fasit og korreksjon til slutt. Veldig godt å høre at du har kommet dit du er, du høres ut som en sterk, klok og reflektert 18-åring!

Siden jeg jobber med mange unge voksne med store problemer som enten har vært i barnevernstiltak - eller kanskje burde vært det - har denne tråden vekket mange spørsmål og tanker hos meg. Jeg har møtt unge voksne som har vokst opp i tilsynelatende veldig velfungerende og ressurssterke hjem, hvor det har skjedd mye "bak fasaden" som har skadet dem stygt uten at noen så det og var bekymret for dem. Jeg har møtt dem hvor mange var bekymret, og derfor - som deg, Someone - har bodd i (kanskje mange) forskjellige fosterhjem og institusjoner gjennom oppveksten. Og jeg har møtt dem med en oppvekst hvor mange var bekymret, men ingen gjorde noe. Alle er skadet - og jeg undres hvordan man kunne unngått det ... Hvordan kan vi ta best vare på de barna som skades av dem som skulle gi dem omsorg?

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat