Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?
Det aller viktigste hos oss er å holde det ryddig og ha litt system i skapene sånn at man faktisk ser hva man har.
Ellers kan man spare endel på å lage mat i store kvanta selv til fryseren. Jeg har planer om tomatsaus denne uka, for det blir både bedre og billigere enn på glass. I mange situasjoner er det halv og helfabrikat som tar lite tid å lage fra grunnen i forhold til hvor mye ekstra man betaler.
Jeg har en far som fisker hvit fisk og skalldyr og en mann som kan kjøpe nyslaktet laks igjennom jobben, så fisk får vi veldig rimelig.
Rema handler vi også mye hos. Synes de har komt seg mye de siste årene både i forhold til kvalitet og utvalg. De har ikke ferskvaredisk og det hender vi må innom de dyrere butikkene eller spesialforretninger. Men ellers finner jeg det meste der. Og når de har spesielle middagskampanjer kan man jo finne veldig spennende ingredienser der.
Ellers tror jeg vel at for å virkelig spare penger må man handle utifra tilbud, sesong og ha gode frysemuligheter. Det er jeg alt for dårlig til. Jeg er både litt for sossete når det gjelder mat og for lite villig til å ikke spise det jeg får lyst på akkurat den dagen.
|