Vis enkelt innlegg
Gammel 22-06-14, 12:02   #11
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FP-Ordliste for meg som er 45 år og kan lite engelsk

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det folk flest definerer som hipstere nå er stort skjegg, sleik, klesstil fra 30-tallet og masse tatoveringer. Dotcomstilen du beskriver er mer 10 år siden.

Ja, men "folk flest" ser "klisjéhipsteren" på tv/film, ikke på Løkka. Eller på Mathallen, hvor jeg i går flirte hardt og lenge inni meg over alle som prøvde å ikke søle matprøver i skjegget sitt.

Selv urban dictionary har "satt seg fast" i denne beskrivelsen av hipster:

Sitat:

Hipsters reject the culturally-ignorant attitudes of mainstream consumers, and are often be seen wearing vintage and thrift store inspired fashions, tight-fitting jeans, old-school sneakers, and sometimes thick rimmed glasses. Both hipster men and women sport similar androgynous hair styles that include combinations of messy shag cuts and asymmetric side-swept bangs.

Men det var jo det jeg prøvde å påpeke - at den looken nå må være helt ut - det er så lenge siden den var hipsternes look at den må snart være ferdig med å være mainstream også. Men de trange buksene, den gamle herrehatten, det bustete håret og "vintage look" joggesko på den kunstutstillingfrekventerende 16 år gamle hipster-wannabee-gutten jeg har hatt gleden av å observere nylig peker underlig nok ikke i den retning.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat