Vis enkelt innlegg
Gammel 21-05-07, 12:44   #16
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor viktig er det egentlig å skrive korrekt?

Kie: jeg forstår så veldig godt hva du mener, og jeg tror nok vi er helt på linje i denne saken.

Jeg er sjokkert over at enkelte (blant andre Sitron) kan få seg til å hevde at ADHD er en motediagnose.

Ja, det forekommer at foreldre hevder barna deres har både den ene og den andre diagnosen, uten verken utredning eller faktiske diagnoser. Men det gjelder da slett ikke bare ADHD. En av de mest utbredte er vel matvareallergier, som svært mange foreldre påberoper seg å sine barns vegne, uten at det foreligger faktiske diagnoser.

Men dette betyr jo bare at mange foreldre er helt på jordet når det gjelder å sykeliggjøre sine barn. Det betyr jo ikke at man får ADHD-diagnoser utdelt på legevakta. Man må skille mellom DIAGNOSE, som er noe man får av kvalifisert helsepersonell, basert på undersøkelser, tester og utredninger, og foreldres trang til å hevde diagnoser.

Jeg tror de færreste vil stille spørsmålstegn ved om allergier faktisk finnes - selv om det altså er en av de mest "populære" og ikke minst oppskrytte "diagnoser". Så hvorfor skal vi mistenkeliggjøre de som har dysleksi, eller ADHD? Hva er det med disse diagnosene som gjør at så mange føler seg som eksperter, og tar seg rett til å mene noe om de som HAR fått diagnosene? Det skjønner jeg ikke.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat