Sv: Hva spiste du til frokost?
Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.
Går du på en spesiell diett, siden du nevner Easy Life? Jeg kjenner ikke til det, derfor jeg spør. Og så nevner du kjøleskapsgrøt. Jeg har fått helt dilla på det, men havregrøt er jo nokså energitett og kaloririkt, selv om det er sunt? Dette spør jeg om fordi jeg prøver å slanke meg. På vanlig måte, dvs litt lavkalori og grovkarbo, ikke lavkarbo. (Funker ikke for meg.)
Har du flere konkrete tips til kjøleskapsgrøt? Jeg har gått meg litt fast i varianten gryn (bruker både havre og rug), melk, cottage cheese og hakkede tørkede aprikoser. Kanskje litt kokos for smakens skyld. Men jeg vil varierer litt mer.
Ja, jeg går på Easy-life kurs dette året. De har egen havregrøt jeg bruker dager jeg skal trene tidlig og ikke orker mye mat i magen.
Min kjøleskapsgrøt bruker jeg 0,5 dl eplejuice, 1 dl havremelk/soyamelk/mager kokosmelk 1 dl havregryn, 1 ss solsikkefrø, 1 ss chiafrø (for proteinet) 1 lite eple, 1 stor ts sukrin gold. Blander inn litt mer soyamelk om morgenen om den er for tykk, hiver i litt friske blåbær om jeg har.
Det er næringstett mat som varer lenge.