Sv: Hva tenker du om jordbruksoppgjøret?
Jeg bryr meg!
Og jeg synes det er skremmende at såpass mange ikke ser ut til å forstå hvor viktig det er at vi har bærekraftig matproduksjon her i landet. Det er ikke bare bare å skulle basere seg på å importere mat utenfra altså. Jada, det finnes faktisk nek på jobben hos meg som mener det.
Han mente at de fleste bøndene her til lands bare burde selge unna grunnen, bygge hus også kan vi importere all maten i stedet.
Nå er jo jeg gift med en bonde selv. Vi driver med korn og skog. Han har ingen store formeninger om årets oppgjør, men han skjønner at mange som driver i småskala med dyr ikke er fornøyd. Og han irriterer seg over at folk tror det bare er å importere all maten. At det liksom er så himla enkelt.
Vi hamstret ikke egg i går, og han er ikke med på noen aksjoner.
Jeg vet vel ikke helt hva jeg mener om de forskjellige aksjonene heller. Jeg skjønner jo at det ikke er så innmari mange muligheter for en bonde å komme frem med sin mening på. Og det må nødvendigvis gå utover noen for å få frem poenget. Men jeg er ikke sikker på om det er rett metode å spre møkk og melk i gaten heller. Uten at jeg kan komme opp med noe bedre forslag selv. :vinglete: