Sv: Hund med på restaurant
Jeg tenkte helst på ymse søppel, ja, samt klin fra varer med brekk. De kurvene brukes blant annet til å frakte svinn i, og matavfall kan fort stå lenge før det kastes, sjøl om det liksom skal gjøres daglig. Dessuten er barnehagebarn langt fra de mest møkkete kundene.
Skal jeg forresten fortelle om den gangen jeg måtte tømme en rekefryser som hadde stått uten strøm på i to uker? Med rekerester i? Det er ti år siden, og jeg har ikke rørt reker etterpå. Jeg har jobba i to ulike butikker under fem-seks ulike butikksjefer, og jeg har ingen illusjoner igjen når det gjelder hygiene i butikk. Det hjelper ikke med regler og rutiner, heller, når det bare ansattes hjernedøde ekstrahjelper som ikke får opplæring.
Hvis man ser for seg kattemøkk på ungene, så kan jeg være enig i at det er ekkelt. Min erfaring er dog at bæsj på ungenes sko merker man ganske kjapt på lukta, og da har man dem ikke i handlevogn, eller noe som helst annet sted. Sand og gjørme dør ingen av. Snørr og gørr kommer det alltids i de vognene uansett.