Sv: Naboen er nattevakt og vil ha ro i helgene
Opprinnelig lagt inn av Katta, her.
Hm. Hun kan jo ikke kreve noe som helst. Men dere bor veldig tett slik jeg oppfatter det? Det er jo ofte litt gi og ta i slike nabolag, man tar litt hensyn til hverandre der det går. Plenklipping, trampoline og hund som bjeffer er vel kanskje de tre faktorene som gjør det vanskeligst å sove. Det er jo en forespørsel på linje med å ikke lage for mye bråk i sjutiden når vanskelig sovebarn skal legge seg. Og hvor det er naturlig å svare at man skal gjøre så godt man kan, men vanlige hverdagslyder kan man dessverre ikke unngå.
Selvfølgelig skal dere kose dere ute i hagen selv om hun sover. Og dere tar hensyn i den grad dere føler for. Men jeg tror kanskje jeg hadde satt trampolinestart-tiden litt utpå dagen om jeg hadde en nabo som sleit med søvn etter nattevakt. Jeg synes ikke det er urimelig av naboen å forklare hva som er plagsomt bråk, men det er urimelig hvis hun forlanger at dere skal la være.
Amen!
Noen mennersker må faktiskt jobbe nattevakter for at samfunnet vårt skal gå rundt. Burde alle disse menneskene flytte til hytter i skogen?
Mine ungen kan bråke noe infernalskt når de er på trampolina. Hadde jeg hatt en nattarbeidende nabo hadde jeg sett om det A) var mulig å flytte trampolinen litt unna naboens soverom eller B) Utsatt trampolinehoppingen littegrann.