Vis enkelt innlegg
Gammel 06-04-14, 23:04   #6
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De beste barnebursdagstipsene

Min erfaring er at såpass små barn ikke trenger så mye organisert program, det er noe helt annet med feks niåringe gutter (vi hadde 10 stk her i går, og hadde organisert hele tiden).
En femårsdag med mange småjenter tenker jeg at er ganske grei. Husk at en fireåring er ganske liten (har selv en på snart 4) og det er noe begrenset hva som funker av organiserte leker på de minste i alle fall.

2 timer er fin tid.
Flasketuten peker på for å dele ut gaver, alle sitter med sin gave og får gi den når flaske peker på en selv.
Mat: Bord som Lille My nevner hørtes jo flott ut. Ellers har jeg til dags dato servert pølser i alle bursdager, og det er så greit så. Legg pølsene på plass i lompe og/eller brød uten på kjøkkenet, putt inn tallerkner/fat med ferdige pølser spredd rundt på bordet så barna får en ferdig pølse og kan forsyne seg selv. Ketchup og sennep et par steder.
Drikke: Ikke for fulle glass, blir mye søl. Ikke pappkrus med lokk, du må hjelpe til med alle lokkene og det er lett å søle. Jeg tenker at mange seksåringer liker brus, men juice er jo også helt greit. Ingen av mine hadde villet ha punsj. Jeg ville hatt helt enkel eplejuice og/eller saft ved siden av. Og vann.
Kaker: Trenger ikke så mye. Sjokoladekake med morsom pynt er alltid gøy. Muffins eller boller kan man jo ha i tillegg - eller gele. Lag gjerne i små plastglass.

Jeg liker lekestasjoner i den alderen. Plasser leker litt forskjellige steder - feks en dokkekrok, kanskje en tegnekrok, en legokrok, en bokkrok. Fint å få spredd barna litt.

Papirduk og farger kan være en suksess.

Å fiske godtepose er en sikker vinner.

Det siste kvarteret kan man feks se en liten film mens de spiser godteriet.

Vi skal ha en litt tilsvarende bursdag i juni, bortsett fra at lillesøster insisterer på gutter også (egentlig insisterer hun på at "alle som vil kan få komme, mamma", men den må vi prate litt mer om). Da blir det flasketuten, pølser, sjokoladekake, isbar (gå til luke og bestill, velg is, strø og saus), litt disco, fisking, frilek og litt film. Tenker jeg.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat