Vis enkelt innlegg
Gammel 04-04-14, 17:38   #20
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.490
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Siden du bor i Tyskland, kan jeg spørre deg om hvordan det er å ha hund i der? Vi ferierer ofte i Danmark om sommeren, og da er hunden med. Vi har vært i Tyskland før, men da uten hund. Hvordan er det å ha hunden med i Tyskland, f.eks. i byene? Bør vi gå for kennel i Norge, eller går det greit å ha hunden med rundomkring?

Etter aa ha leste alt dette om Norge, synes jeg det er veldig mye mer hundevennlig i Tyskland. Baandtvang er det her, ogsaa, saaklart, men at hunden faar vaere med naar man er i byer, i butikker og paa restauranter er omtrent en selvfölge. Vi bor i byen og jeg har hunden med over alt (unntak som sagt matbutikker og til legen, paa skoler, paa lekeplasser). Det er ogaa mange hoteller etc. som tar imot hund. Derfor vil jeg si at man godt kan ta med hunden. Merk forövrig de nye reglene ift. ormekur. Dette vil si - saa vidt jeg har skjönt - at du maa ha med hunden til vetrinaer her i Tyskland (eller Danmark/Sverige hvis dette er siste land du besöker för du drar hjem igjen) för du kan ta den med tilbake til Norge. En annen ting aa tenke paa, er hva hunden synes om den lange reisen. Hvis du skal reise med Kielbaaten, maa hunden bli i bur paa bildekk eller i bilen under hele overfarten (20 timer), og man faar bare besöke dem for aa lufte dem paa bildekket tre ganger. Vi droppet aa ta med hunden vaar paa dette.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat