Vis enkelt innlegg
Gammel 04-04-14, 09:56   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diskriminering i stillingsannonser

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Og finnes det ingen grenser for hva man kan kalle diskriminering i arbeidslivet? Kan jeg f.eks. bli snurt fordi enkelte yrker krever perfekt syn og jeg bruker briller?
Hva tenker FP?

Igjen, jeg tenker at det er et spørsmål om hvorfor arbeidsgiver diskriminerer. For jagerflyvere var det tidligere ikke mulig å bruke briller, da dette kunne skape problemer for flyveren. (Vet ikke om det er slik fremdeles.) Da er det ok å diskriminere brillebrukere. I en selgerjobb er det derimot ikke ok å diskriminere brillebrukere, med begrunnelsen: "Brillebrukere tar seg dårligere ut enn folk uten briller."

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat