Vis enkelt innlegg
Gammel 21-03-14, 09:05   #237
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.271
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange biler har dere?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg vet ikke om jeg synes det argumentet holder vann, når vi alltid har kjøpt brukte biler? Og her hvor drosje er det eneste gangbare alternativet til egen bil, så tviler jeg på at det ville vært noe greit miljømessig. For det er f eks like langt til drosjesentralen som til butikken, så drosjen hadde kjørt dobbel så langt for at vi skulle fått handle, enn om vi hadde kjørt selv.

Selvsagt bidrar du til produksjonen av bilen - du bidrar til en mer bil i bilparken.

Si produksjonen av en bil koster rundt 20 tonn CO2 (ca riktig for en mellomstor bil). Bruker du bilen i 5 av dens, tja, 20 leveår, så er 5 av de tonnene "dine".

Sånn veldig røff tommelfingerregel så forurenser du altså med 1 tonn CO2 for hvert år du eier en bil.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat