Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-14, 15:41   #14
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dag

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men får vi ikke et bedre samfunn om alle som er "nederst" på begg akser beveger seg oppover? Får ikke alle det bedre med mer kulturell ballast og en økonomi som ikke er elendig? (Nå har vi vel gjort ganske mye av nettopp det på økonomiaksen, noe som vel er en av hovedgrunnene til at vi har et godt samfunn her i Norge. Og det ville vært enda bedre med enda færre "left behind".)

Problemet er jo at mye av drivkraften i et samfunn forsvinner hvis det ikke er noe å "rømme fra" og noe paradis å komme til. Dette er jo nettopp den argumentasjonen som liberalistene argumenterer med ovenfor sosialistene.

Jeg er til del enig, et samfunn hvor det ikke eksisterer foskjeller tror jeg vil hindre alt som er nytt. Så vidt jeg vet er det hvor lett det er å bevege seg mellom klassene som brukes som en definisjon for hvor "bra" et samfunn er. Stor mulighet til mobilitet = "Et bra samfunn".