Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-14, 15:02   #151
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dag

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men får vi ikke et bedre samfunn om alle som er "nederst" på begg akser beveger seg oppover? Får ikke alle det bedre med mer kulturell ballast og en økonomi som ikke er elendig? (Nå har vi vel gjort ganske mye av nettopp det på økonomiaksen, noe som vel er en av hovedgrunnene til at vi har et godt samfunn her i Norge. Og det ville vært enda bedre med enda færre "left behind".)

Nei, blir det et bedre samfunn av det. Jeg er jammen ikke helt sikker. Jeg synes at folk skal få lov til å velge bort kultur og penger hvis de ønsker det. Uten at de blir noe mindre "verdt" av den grunn.

Jeg er sikkert farget av å ha vokst opp uten særlige finkulturelle impulser. Jeg synes det er helt greit. Det var et valg foreldrene mine tok (eller ikke tok, for å være ærlig). Jeg velger nå annerledes for mine barn, men det basert på mine private preferanser og ikke basert på hva man "burde".