Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-14, 13:29   #131
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: definisjon på middelklassen i Norge i dag

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er ikke store skiller på høy- og lavkultur lenger. Nesten ikkeno på musikk, litt mer på galleri og museum. Nå går det nok mer på mengdeforbruk og breddeforbruk, fremfor sjangerforbruk.

Det tror jeg også, at det går mer på hvor mye tid og bevissthet man bruker på kultur, og ikke hva man ser og gjør.

Feks så kan man si at jeg er finkulturell fordi jeg hører en god del opera og klassisk musikk og skårer høyt på sånne tester som BBC sin 100 good reads list. Men det var mest før, nå går jeg nesten aldri på utstillinger og følger ikke med på musikk eller kunst. Er jeg i London går jeg på Tate Modern, men har ikke noe forhold til kunstnerne på forhånd. Kulturforbruket mitt går på filmer og TV-serier, og scifibøker.

Så jeg er ikke høykulturell nå, det er jaggu helt sikkert.