Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-14, 23:29   #91
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har abort blitt prevensjon?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

For meg er abortloven ikke en rett til å si nei til svangerskap, for svangerskapet er der allerede. Det er en lov som gir kvinnen rett til å avslutte livet til egne barn på et tidligst mulig tidspunkt, og dette synes jeg er greit fordi alternativene er verre på samfunnsnivå. En slags nødrettsparagraf mhp svangerskap.

Og det er jo det som er kjernen i mange diskusjoner, noen føler det som at man avslutter livet til et barn, andre synes det er en vanvittig tanke og at det er ikke noe som helst moralsk galt i det, og at det ikke er noe barn man tar livet av. Men det er nå litt på siden.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men for de som lever bedre med den løsningen enn alternativene skulle jeg ønske at vi kunne tilby en strømlinjeformet prosess som ikke innebar mistenkeliggjøring og beredskapshjem. For det er realiteten idag.

Det er jeg helt og fullstendig enig i, at det burde vært et godt og reelt alternativ til dem som det hadde vært aktuelt for. Det må gå an å respektere at noen ikke vil eller kan ta abort men heller ikke vil ta seg av det.

Samtidig som at jeg tviler på at det gjelder så mange. De fleste vil nok ta abort heller enn å utsette kroppen for et svangerskap når man uansett ikke vil ha barn.