Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-14, 14:23   #1
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Har abort blitt prevensjon?

La det først være klart: Jeg er for selvbestemt abort. Jeg forstår at hver kvinne har sin gode grunn til å ta abort. Jeg synes også at det finnes gode grunner til abort. Men så sjekket jeg aborttallene for Norge, og jeg fikk litt bakoversveis. Det ser helt greit ut når jeg leser at 2-3 av 1000 kvinner tar abort. Men når jeg kom over statistikker over hvor mange som tar abort i forhold til fødsler?


Er ikke dette litt mye? Svikter prevansjonen så ofte? Eller har en del kvinner (spesielt i alderen 20-24 år, og spesielt i Oslo, der statistikken for denne gruppen er nærmere 50%) fått et nesten for avslappet forhold til abort/prevansjon? Eller leser jeg kanskje bare statistikken helt feil? Jeg forstår jo at det fremdeles er bare 2-3 kvinner av 1000 som tar abort, men av den gravide andelen synes jeg tallet er veldig høyt?

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat