Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-14, 17:27   #7
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gode tips til melk-, gluten- og/eller eggefri mat?

Min lille allergiker lever på disse for tida:

Vi blander 1 pk med 3 ts NoEgg eggeerstatning, et par ss sukker og 6 dl laktosefri melk (velg melk som tåles). Steker deilige, tjukke pannekaker i Blå Soft, og ungen får åpenbart mer energi.

Smoothies med kokosmelk er godt. Likeså deilige, kokosmelkbaserte supper. Velg den fete typen.

Lag en boks med ristede nøtter, tørket frukt, melkefri sjokolade og rosiner, så har man energirik nødmat. Kjekt å ha i veska. En krukke med en sånn blanding er fin venninnegave

Ellers er denne sjokoladekaka "uten alt" hvis du bruker Blå Soft og glutenfritt mel. Jeg bruker Semper Fin Mix. Og den blir god!
http://www.allergikokken.no/oppskrif...okoladekake2//

Og til slutt: Hvis hun sliter med å holde vekten, anbefaler jeg å kjøpe noen næringsdrikker fra apoteket. I en vektoppgangsperiode kan det være en god hjelp.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat