Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-14, 10:50   #105
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolestart for 5-åringer?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Men Montessoribarnehagene har større voksentetthet, har de ikke?

I vår kommunale bhg gjør de nettopp det du skisserer her, forresten. Det er i hvert fall praksis, meg bekjent. Med "solid opplegg" mener du kanskje at det er nedfelt skriftlig i pedagogikken?

Ja, de har kanskje det?

Med solid, mener jeg egentlig gjennomført. Montessoribarnehagene har jo ikke leker, slik de har i vanlige barnehager, så der blir på en måte alt læring, ikke at jeg er imot leking, altså, men f.eks. lesetrening og regning, er vel ikke nedfelt i årsplanen sånn generelt, er det? For der er fokuset stort allerede på dag 2 på skolen. Så overgangen der er vel det barnehagene må jobbe opp i mot. Jeg har forhørt meg i min kommune, og det er hvert fall ikke et sånt opplegg her, noe som kanskje gjør spranget over til skole stort for en del elever.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat