Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-14, 09:00   #4
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolestart for 5-åringer?

Jeg syns forslaget er helt hinsides all fornuft, skal jeg være helt ærlig. Jeg har en femåring som skal begynne på skolen til høsten. Og jeg er sjeleglad for at hun har det siste førskoleåret i barnehagen til å forberede seg på. Nå skal det sies at vi har en aldersdelt barnehage som har et helt eget opplegg for de forskjellige årstrinnene, og dermed også et eget opplegg for førskolebarna. De har egne turgrupper og egne samlinger, i tillegg til førskolegruppe to timer hver uke. Dessuten har vi daglig kontakt med de ansatte, og de følges tett for å gjøre dem sosialt klare til å begynne på skolen.

Jeg merket overgangen fra barnehage til skole veldig godt for Snupp. Han var skoleklar da han begynte. Han hadde IKKE være skoleklar et år tidligere, samme hvor mye "lek" det hadde vært på skolen. Jeg tror det holder lenge at man jobber med å utvikle det pedagogiske opplegget i barnehagen, og den læring gjennom lek som barnehagen allerede tilbyr. En god barnehage, med et godt pedagogisk personale, en en større verdi for femåringene, enn å tvinges inn i en klasseromsituasjon.

Mini hadde nok taklet å begynne på skolen som femåring. Men det beste for henne er å vente til hun er seks år.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat