Tråd: Lommepenger
Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-14, 17:34   #9
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lommepenger

Jeg kan ikke huske at jeg fikk noen ukelønn når jeg var lita. Jeg fikk det jeg trengte, og litt til innimellom. Men jeg satt mye barnevakt, og tjente sånn sett pengene mine på det. Hadde endel Levi`s jeans i skapet som var et resultat av mange barnevakt timer. Manglet jeg en hundrings, så hendte det jeg fikk den hjemme.

Mine får ikke ukepenger heller. Vi prøvde med oppgaveskjema for eldste en periode. Men det gikk over på et vis. Også er jeg litt tilhenger av at ungene skal hjelpe til hjemme, uten å forvente å få penger for det. Vi er en familie, og alle må bidra for at det skal gå rundt. Som jeg sier: Jeg får lønn fra jobben min for å jobbe der. Jeg får ikke lønn for å vaske klær, lage middag etc hjemme. Det er ingen som betaler meg for den jobben jeg gjør hjemme.
Jeg er dog tilbøyelig til å betale for andre spesifikke tjenester. Som feks om eldste hjelper til med å male garasjen etc.

Foreløpig er det lite mas om penger. Selv fra 15 åringen. De får penger om de trenger til noe spesielt. Vi betaler mobilene deres.