Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-14, 19:46   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

En del av de arkitekttegnede villaene fra seksti-, søtti-, og åttitallet har ubehandlet furupanel overalt. I disse husene er det riktig, og jeg syns det er like synd med dem som blir hvitmalt som det er med funkishus som får installert bueganger og karnapper.

Enig! Foreldrene mine bygde et slikt arkitekttegnet 70-tallshus, og jeg klarer ikke å se det for meg med noe annet enn furupanel og teglstein. Regner med at noen har malt det hvitt innvendig nå (de solgte det midt på 80-tallet), men håper innerst inne at det har fått være slik det var. Var på besøk i barndomshjemmet til ei venninne på en annen kant av landet, det var et hus bygget i samme stil, og alt var bevart som opprinnelig. Veldig stilig!

Men samtidig ganske fjernt fra den syrelutede 90-talsstilen da med profilerte bordben etc, dette var jo en helt annen tidsepoke, der det var det enkle og rette som gjaldt. Men furu ja, overalt.