Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-13, 20:32   #3
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Husarbeids-skjema

1. I helgene vasker jeg klær. Mange maskiner, og barnas utetøy hvis nødvendig. (= jeg)
2. Søndag kveld legger jeg sammen det som er rent og tørt. (= jeg)
3. Innimellom en maskin med mitt eget tøy - for det er som regel finvask som tar kort tid. (= jeg)
4. Alltid ta oppvasken umiddelbart etter middag. Gjerne vaske opp underveis i middagslagingen slik at det blir minst mulig igjen til etterpå. F.eks. barnas matbokser og flasker. (= ofte mannen, ettersom minsten er mammadalt og det passer bedre at jeg tar ham med opp i loftstua for å leke)
5. Rydde mens man gjør andre ting. (= mest jeg)
6. Vaske badene torsdag kveld (= jeg)
7. Ukehandling torsdag kveld (= mannen)
8. Støvsuge lørdag morgen og en ettermiddag i uka om vi får det til (hvemsomhelst)
9. Tørke støv/vaske gulv etter behov og når vi får skvist det inn (hvemsomhelst)

Det hender at mannen har "fridager" eller fri før/etter nattevakt, og da får han gjort en del lurt. Husvask, dekkskift, kjøre ting på søppelfyllinga, bære inn ved osv.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat