Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?
Jeg blir også veldig overrasket over innleggene dine, Milfrid, overrasket fordi noen kan forsvar Frp-politikken så til de grader, og i samme vending påstå at de ikke stemmer på partiet eller er enig i politikken. Det skjønner jeg rett og slett ikke poenget med.
Jeg er enig med Tallulah i det hun kaller "enkle løsninger". Jeg vil erstatte ordet "enkle" med "ansvarsfraskrivende" løsninger. Det du, Mildrid, hevder er en FinTing altså å ha baller til å foreslå noe er IKKE positivt i mine øyne, all den tid forslagene ikke er 1) ønskelige, eller 2) gjennomførbare. Partiet jeg stemmer på befinner seg på venstresiden, og jeg liker at de gir uttrykk for at det å jobbe med mennesker ikke på noen måte er enkelt, og jeg liker at de respekterer meg som velger nok til at de ikke jatter med meg og serverer meg quick fix-løsninger på de kompliserte og sammensatte utfordringene vi står overfor. Jeg liker at de presenterer problemer som et Norge-problem, at dette er noe vi må løse og at grunnen til det er at vi har et ansvar, vi også, og som verdens rikeste land er det vår plikt å gjøre noe. I motsetning til de som mener at det er vår plikt å sende de ut fordi vi bor i Norge og fordi vi da skal ha det bedre enn alle andre.
Å mene at vi skal ha det bedre enn andre fordi vi bor i Norge er definitivt rasistisk motivert, og å hevde at uttalelser fra frppolitikere som støtter under dette synet ikke skal kunne tas til inntekt for partiet, blir så dumt at jeg kan ikke få sagt det. Snakk om å misforstå intensjonen med politikere.
|