Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?
Opprinnelig lagt inn av Billa, her.
Jeg tenker at det å ønske å sende ut folk som ikke har lov til å være i landet ikke uten videre er rasistisk. Lover og vedtak bør følges opp uavhengig av statsborgerskap eller religion og hudfarge. At det stort sett er rom som tigger og bosetter seg ulovlig, bør ikke være grunn til å IKKE håndheve vedtatte regler. Asylsøkere som har fått avslag skal sendes ut. Når det er en utfordring å finne dem, og vi vet at flere utfører kriminalitet mens de leker katt og mus med politi og myndigheter, skjønner jeg at myndighetene må se på nye løsninger for å få systemet mer effektivt.
Det jeg reagerer på er forslag om at alle romfolk skal ut. Det er det jeg synes er rasistisk. Jeg synes selvsagt ikke at kriminelle skal få herje fritt. det er jo nettopp generaliseringer jeg er i mot. Hvordan klarer du å lese det som om jeg mener at folk skal få herje fritt?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|