Tråd: Hvilken hund?
Vis enkelt innlegg
Gammel 02-11-13, 16:11   #17
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken hund?

Sitat:

Arrow:Jeg kunne også hatt liten hund, men jeg ser at de med miniatyrraser ofte er redd å møte andre hunder. Det er lettere å sosialisere litt større hunder enn de aller minste, ikke fordi hundene ikke kan, men det er utvilsomt en fordel at eierne er trygg på hunder i alle størrelser og vet hva det går i. Man må i praksis kunne tåle å møte andre hunder både løse og i bånd.[/quote]

Dette er utrolig viktig! Jeg var et par ganger på et treff for miniatyrhunder her vi bor, men sluttet med det fordi jeg ergret meg grønn over hvor lite innsikt noen av minihundeeierne hadde om sosialisering - noen løftet hunden opp hvius den virket engstelig når de andre hundene kom for nær eller ble for mange - og lot dem sitte på armen og bjeffe på de andre hundene. () Andre var mer opptatt og hundens klær enn at de skulle få utfolde seg. Jeg tøyser ikke - de ville ikke la hunden løpe på bakken fordi genseren ble skitten.

Så vi prøver heller å omgås hunder av alle størrelser - vår er godvenner med naboen boxer selv om han er en gigant i forhold til henne - og vi går ofte tur sammen med en Staffordshire Bull terrier og en golden retriever.

Jeg tror det er spesielt viktig å sosialisere små hunder - det er litt for lett å gå i babyfella - altså å behandle dem som babyer i stedet for dyr - når de er så små og søte.
Jeg bruker for øvrig bare dekken på min når det er veldig kaldt ute eller hvis det øsregner. Vi lar vår ha lang pels, og den isolerer jo litt.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat