Vis enkelt innlegg
Gammel 05-10-13, 21:12   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

en ting er hvor lange måltidene er, og en annen ting er hva man gjør etter middag.

Jeg har vært med på "vi feirer med fire barn mellom baby og 3, og tar det deretter" og mener vi spiste klokka fem det året også, og vi spiste klokken fem det første året jeg feiret hos svigers også. forskjellen ligger i at i det førsnevnte tilfellet tok vi desserten til kaffeen, etter at nissen hadde vært der. Vi var jo også seks voksne, så vi klarte fint at noen av oss tok av bordet og tok den nødvendige kjøkkentjenesten og noen passet barna, så det gikk ikke så lang tid fra middag til vi startet å gå rundt treet, og vi sang ikke så veldig mange sanger før nissen kom heller.

Det første året hjemmefra, med "vi ser litt tv, leser julehefter og tar kaffeen før vi begynner å gå rundt treet en gang etter ni" var langdrygt, selv for meg som var voksen...

Mine lar seg til en viss grad justere en times tid i døgnoppfatningen, og er jo allerede som det er fint i stand til å holde koken til over åtte (ingen av dem sover enda) så jeg tenker nok vi skal rekke gavene. Dessuten blir det bare de to som er unger denne jula, det begrenser gavehaugen noe, og vi kommer nok gjennom.

Første året, ja, ikke første som da han var 4 mnd, men da han var 1 år og 4 mnd, så ga Knerten seg etter ca halvparten av gavene, og åpnet resten neste morgen. Siden den gang mener jeg han har åpnet alle, og hun var 10 mnd sin første jul, så da husker jeg ikke helt hvordan det gikk til, men deretter har hun holdt ut ja.

Jeg kjenner virkelig at jeg gleder meg, for hver gang jeg skriver noe her. Jeg har ikke begynt på noe som helst praktisk, utover at jeg har kjøtt til tørk utpå veggen, og fårerullen prøvesmakte vi i dag, den er passe salt, så nå havnet den i fryseren til jul.