Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-13, 19:01   #25
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Priser og forbruk

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, fordi vi forbruker varer. Hvis vi ikke har selvberging, hver og en, må vi skape verdier for å kjøpe mat og klær og hus.

Men vi kan kanskje ha mye mindre verdiskapning enn nå og fortsatt få det til å gå rundt? For så lenge folk har råd til så mye klær, dingser og annet som vi har nå for tida så er det jo tydelig at vi svømmer i penger.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Sånn a propos, så er det vel ikke sånn at vi bytter TV lenger? Det har vært et paradigmeskifte fra tykk til flat TV, så sektoren har hatt en voldsom vekst de siste årene. Men jeg mener å ha lest at veksten avtar, fordi alle nå har byttet TV? Vår er fra 2005, og blir seff til den ryker.

Jeg lurer på om overgangen til flat tv skjedde omtrent samtidig med at det ble vanlig med flere tv'er i huset. Mange av de vi kjenner har tv både på kjøkken og et eller flere soverom, foruten et stort i stua. Det var vel ikke så vanlig i tjukk-tv-alderen, tror jeg.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat